2013/07/21

När ska semestern börja??

Alltså snart skriker jag så högt att hela världen skakar. Vill sova på natten blir tokig snart. Den här va nog värst av alla nätter hittills. Lowa kissade i sängen, kom till vår och rullade runt. Gubben skickar henne till Viggos säng ( bredvid vår på landet ) hon ligger där en stund sen kommer hon igen. Sedan tillbaka till Viggos säng och jag river ut allt kisseblöta ur hennes säng och sedan lägger hon sig där på plasten som hon kissar ner igen. Sedan tillbaka till oss och sen över i Viggos säng. Samtidigt ligger Viggo mellan oss och sparkar som en tok , rullar runt och drar av mig täcket. Det här fungerar inte blir galen snart. Ska passa på henne så hon inte dricker efter 19:30 och även börja med medicinen igen fast den fungerar ju aldrig oavsett dos. Så jobbigt med kissandet för ingen får sova och så länge hon inte kissar sover hon kvar i sin säng vilket gör att Viggo sover stilla för ingen stör honom och då får jag oxå sova. Höll nästan på att köra i diket idag så trött va jag. Tack och lov för en grym PWO som upp hjärnan lite till hemvägen från Ölsta idag.

Endast en som kom idag :-( Lite tråkigt att köra hela vägen ut dit så kommer bara en. Bensin är ju inte gratis just nu direkt och blir det inte fler deltagare som är i betalande ålder så får det vara. Kör nästa vecka med och kollar av annars får det vara. Ok att många är på semester men jag har inte lust eller råd att sitta och åka hela vägen ut för att dela den lilla summan som kommer in och så täcker det inte ens bensinen ut. Har två planerade söndagar kvar sen får det vara bra oavsett nu måste jag börja träna in det nya inför höstens pass. Har massor av låtar jag vill ha men ingen inspiration riktigt. Tycker det är så skönt med Bokwan som man bara kan ösa på man behöver inte räkna takter , planera koreografier eller nått så länge man inte missar ettan och håller takten är det bara att köra på. Med Zumban vill man ju det ska vara både snyggt, sexigt och fitness i en härlig blandning med tokerier och galenskap ;-) . Just nu vill jag bara välja låtar jag gillar och göra på det sätt jag känner i min kropp men jag har så många låtar jag vill ha! Vill byta ut max tre i taget blir för mycket annars. Ska försöka att ha ny uppvärmning iaf de två första låtarna samt en merengue till augusti starten . Är inne i en jag är less på salsa period och väljer helst salsor med reggeaton i för att ha blandning. Men har inte hittat några nya låtar men reggeaton, merengue och cumbia har jag många samt några som jag inte riktigt kan placera vad det är men som jag vet va jag vill göra kallar dem mina ihopkok av blandade steg då plockar jag steg från de olika stilarna och gör "latino" av dem istället för att sätta dem i en dansstil. Fast självklart har de en stil jag vet bara inte vilken :P Fast spelar det egentligen någon roll så länge man har kul, blir varm och alla är nöjda? Nä tror inte heller det.

I morgon har jag inga pass hoppas på att få sova så jag kan gå upp tidigt för en pw och så blir det ett styrkepass på em. Vill köra ett riktigt långt som svider i musklerna i morgon. Är lite rädd att få gubbens förkylning det har jag inte tid med vill bygga nu och bli i form till Tough Viking

Dagens pw blev inte så snabb med tanke på hur trött jag va efter natten



Dessutom är det svårt att gå snabbt när man tänker Zumba korrar man går inte helt rakt då utan studsar lite hit och dit när man tänker två steg hit två steg dit etc etc ;-) Rundan blir lite längre på det sättet ha ha

Veckans fuel är betydligt bättre än förra är på banan igen även om min kropp inte verkar fatta det :-( Känner mig tjock och vågar inte ställa mig på vågen i morgon . Hade ju tänkt det nu när det gått en vecka sedan Mallis och vätskan borde va borta och endast synderna kvar. Får se i morgon bitti om jag törs



Dagens bilder





















Ses i morgon

- Veronica

Inga kommentarer: