2013/07/14

Men shit vad trött jag är!

Vaknade alldeles för tidigt i morse för det va krig i sängen om sovplats. Viggo låg på mig varvat med att sparka på mig och kl 6 kom Lowa in som kissat i sängen och tog allt täcke och så sparkade de på varandra. Jag går upp och drar bort allt ur hennes säng och skickar in henne igen men då är jag ju redan vaken och klockan ringer iaf. Tar en smoothie och en pw runt sjöarna på en ganska bra tid måste jag säga för att ha varit lat i en vecka.



Magen är svullen och uppblåst av gaser så man känner sig inte så jäkla smidig men det tar ju ett tag att komma tillbaka igen efter denna frossa. Mina tarmar måste vara i chocktillstånd fortfarande men med lite halv detox ska det nog vara bra



Blir lite extra örter i smoothien ett tag framöver. Det mesta för rening och matsmältning. Tur jag hade det mesta hemma i mina gömmor. Mätte omkretsen i midjan och den va typ 5 cm mer än vanligt så då fattar ni kanske och nej det är inte viktuppgång i fett omöjligt att lägga på sig så mycket på en vecka att man ökar 5 cm. Det är vätska som kroppen binder upp samt gaser. En jäkla massa gaser ;-)

Blev helt slut men fick ta en promenad till till Bauhaus för tätringen i min smoothie maskin hoppade loss och in i knivarna så jag fick leta en ny men hittade ingen så jag limmade ihop den med siliconlim tills vidare får se om det håller



Galet att det bara fanns en med i lådan och inget tips om vart man köper nya :-( Dock extrapris på mixern så jag beställde en till så kan jag ta upp en till landet och slipper ha handmixern

Höll Zumba på Ölsta och jäklar vad svettigt och ett kort corepass på det. I morgon ska jag ta en pw igen på morgonen och sedan ett rejält styrkepass på dagen när gubben sovit klart.

Började logga idag igen så nu är det full koll. Har ändrat mina kalorier och hur mycket av protein, kolhydrater och fett jag ska äta enligt resultaten av DNA svaret. Målet är att äta mängden mat även om jag inte äter upp allt jag tränar bort alla dagar. Kommer lägga upp den mindre kalori och kolhydratsmängden dagtid och öka på kvällen när all träning är klar för maximal muskelbyggarfokus.

Borde äta mer idag men det finns inte plats i mig idag. Som sagt gaser tar en jävla massa plats och trycker på måste rensa kroppen rejält












Veckans fuel blev ju inte så många med tanke på att vi va på semester och jag inte ville ha på mig bandet när vi fick ner och badade



Känns iaf skönt att va igång igen och snart ska jag nog kunna knäppa brallorna med ;-)

- Veronica

Inga kommentarer: