2008/11/27

Att sitta i bilkö

Finns det egentligen nått bättre ställe att betrakta folk än i en bilkö där liksom jag och många andra färdas ensamma i maxat 30 km/h. I stora bilar med enorma hjul sitter oftast en man yrkesmässigt skulle man kunna tro det är en byggare el liknande. Tyvärr allt för sällan det är så i dessa soppaslukande monster.

Sen har vi alla gamla golfar etc där det sitter ensamma tjejer som sjunger med i radiodunket och fullständigt skiter i att ha bilen som någon form av framgångssymbol.


För att inte tala om alla farbröder i sina Volvos ömt omvårdae sen de köpte dem nya för 15 år sedan och ska köra dem tills de dör.


Sen alla som mig småbarnsföräldrar i kombi och minibussar konstant tittandes på klockan och alltid tycker det tar för lång tid att ta sig från A till B. Man vill intd bli sen så barnen får lida.


Fast jag har ingen stress idag jag har gubbens bil och ska träffa en tjej jag ska doula

Inga kommentarer: