2008/11/15

Kan bara hålla med

Älskar fotbollsfruns blogg hon säger mycket vettigt. Nu handlar det om ifall man ska säga till om man ser gravida röka eller inte. Det tycker jag man borde, det är olagligt för minderåriga att köpa cigaretter men att ge det direkt till sina ofödda barn är helt ok samma sak som att ge det alkohol när det fortfarande ligger i magen. Skulle någon braja på som gravid eller småbarnsförälder så skulle man reagera de tär ju droger men jag tycker man borde jämställa alkohol och nikotin med alla andra typer av berusningsmedel.

Det är ju supernoga med vad för kosttillskott man inte får ta, man får inte ta a-vitamin, inte alger för att det är jod i trots att man vet att vi lider av jodbrist och att det ger fler missbildningar hos barn än vad överskott ger etc etc för det kan skada fostret men andra typer av droger är helt ok. Lite galet tycker jag, någon gång som kaffedrickare funderat på varför ditt lilla ammade spädbarn är speedat? Tänk en gång till även om jag nu inte tycker kaffe ska förbjudas även om jag inte intar den typen av drog heller. Är inte tillräckligt vuxen och det innehåller så mycket toxiner från besprutning så det är galet dessutom bör man ju köpa den ekologiska och rättvisemärkta sorten om man nu ska dricka men det är en annan debatt.

Ja ja snart får man väl vara på fyllan när man vill

Inga kommentarer: