2008/11/15

Blev inte sjuk!

Kroppen lurade mig igen och jag mår toppen, ok trött är man ju men inte så där med influensakänningar som i fredags.


Småttingarna tjatade från 7 att få åka till mormor men jag fick dem att ligga och lördagsmysa några timmar till. De började planera utflykter de ville göra och jag tror de är ganska lessa på att gå till byparken. Nu har vi massor av superbra parker att åka till med bussarna runt oss så vi får väl byta luft lite. Sa iaf till dem att nu är det helg och vi är lediga så vi kan planera med kompisarna på måndag.


Mimosa började genast planera sin födelsedag istället som är 2 månader bort. Cornflakes vill hon ha för hon har fått smaka det i sommras och tyckte det va gott så på sin födelsedag kan man ju få sånt skit att äta till frukost. Man kan ju lika gärna äta en skål popcorn nästan samma sak. Tänk att hon snart är 5 år och gissa om hon ser fram emot det. Man får leka med smålegot då så det väntar hon på.


Tog en 3.5 min sväng på IKEA , så otroligt med folk fast att det inte ens va lön. In på lagret och hämta hyllan och 8 lådor sen till självscanningen och ut. Bra att de har sånna när man inte handlat så mycket. Kan faktiskt inte förstå folk som har shopping som helgnöje jag tar hellre en tur i skogen än att stressträngas med en massa folk. Men ny hylla med lådor som ersätter den trasiga leksakslådan. Måste rensa bland gosarna eller fixa nån nätupphängning för alla nallar för det finns enormt mycket. Kanske att man kan tvätta så de blir som nya och skänka till behövande barn. Funderar kanske på kvinnojouren dit kommer ju många barn som farit illa och kan behöva en gose eller 2. Så en rensning blir nog bra.


Vidare ut till Väsby och titta på bil. En Grand Voyager -04 som va perfekt och gav mycket för pengarna. Hade tom dvd även om jag tycker det är lite onödigt. Ska kolla på en -03a i morgon som visserligen gått längre men verkar ok den med. Skönt att va överens med gubben för en gångs skull vad gäller bilköp. Han har lyssnat på vad jag vill ha och inte bara beslutat så jag får nått skit som rasar på en gång.


Hämtade ungarna som va och lekte i lekparken vid lötsjön, de har byggt en förskola bredvid den så nu är den inhängnad. Det är jättebra för tidigare va man rädd att ungarna skulle dra ner till ån. Ännu ett bra utflyktsmål som vi gått till allt för sällan.


Handla, hem och laga mat och sen bygga lådor och hylla för att få ordning. Helt plötsligt är klockan 21 och det är dags att gå och lägga sig. Viggo är helt galen där inne och det hoppar i hela mig när han röjer runt. Helt klart den mest aktiva av dem alla.


Blåser på ute men det är skönt för då röker inte hon under så ofta. Hörde henne säga att hon ville flytta när hon pratade med en granne som höll på att flytta. Vore inte helt fel att få slippa hennes rökande. Men det kanske kommer någon som röker värre än henne om nu det är möjligt. Fast med tanke på att priset är runt hundra tusen för ettornas kontrakt här så blir det väl ingen arbetslös som köper som är ute och röker en gång i timmen nästan dygnet runt. Har inget emot om en granne röker på balkongen om det bara va med måtta. Nåväl vi får väl se hon får nog stå ut med en hel del dundrande från alla barnens fötter oxå så lite jämnar det väl ut sig vad gäller dagtid.


Nä nu börjar det bli dags att släcka ögonen så jag orkar städa i morgon.


Marie jag saknar 30+0 fotot i din blogg!

Mvh

Veronica
Dipl. Kostkonsult , Dagbarnvårdare

Inga kommentarer: