2008/11/10

Snörvel

Varför bryter inte förkylningen ut för? Känner hur den ligger och pyr i bihålorna men mer blir det inte. Näsan smårinner men så är det ju hela tiden när man är gravid. De nya rönen säger att man ska hålla sig borta från folk de 3 första dagarna med rinnsnuva för man smittar som mest då men min snuva går ju fan aldrig över i det osmittsamma gulgröna sörjan. SUCK!


Tog ju leverprover i torsdags, i fredags ringer bm och säger hon glömt centrifigera ( hur fan stavas det?) provet så vi måste ta nytt. Tror ju inte det visar nått så jag sa till henne att det inte är någon panik och vi tar det nästa gång. Flyttade fram tiden en vecka så nästa torsdag tar jag dem. Känner min kropp bra vid det här lagret så jag vet ju hur det brukar kännas när värderna stegras.


Gubben börjar sin 14 dagars detox idag. Fan vad skönt jag hänger delvis på när Viggo är född ska jag totalrensa allt.


I morgon skriver vi papper på lånet för bilen. Jag lutar åt en Previa igen även om de bara har 7 platser så älskar jag Toyotas bilar. Har sett en jag kan tänka mig men ska kolla lite till det är ju ingen panik. Ska byta pump till spolarvätskan på min bil som ska besiktigas om en vecka. Borde gå igenom när den är bytt. Fungerade inte förra året men de kollade inte men säkert gör de det i år. Kanske får 10 000 för bilen om den går igenom, prutar inte för vinterdäcken är ju helt nya och kostar över 2500 st så nån måtta får det vara.


Utvecklingssamtal för Mia på torsdag . Hon har haft en höst kantad av snor, hosta och halsont och varit frånvarande en hel del. Hon brukar ju aldrig vara sjuk på det sättet undrar om det är andra baciller i nya skolan? Men efter kommer hon och har en del att ta igen och även vara tyst på lektionerna och inte snacka är ju en god idée. Saknar tiden då lärarna vågade ryta till till eleverna som när man själv gick i skolan. Då flög linjalerna kors och tvärs i klassrummet om man inte skötte sig och ut åkte man. Nu törs de ju knappt säga flasklock till ungarna och köra ut dem finns knappast längre. Är de rädda för våldet eller är den nya kullen lärare krutlösa mesar som inte vågar? Ja fan vet jag men lite återgång till tiden lärare va lärare och inte mentorer eller halvkompisar vore ju bra. Sedan består ju sammhället av lata föräldrar som helt skiter i hur ungarna beter sig från tidig ålder och sedan klagar de för att ingen tagit ansvar för deras ungar som de misslyckats med för att de varit för upptagna med sitt istället för att uppfostra ungarna till nått vettigt. Skaffa barn är ett ansvar livet ut, vårt ansvar som föräldrar med våra värderingar. Skola och övriga samhället som ska ta ansvar och uppfostra. Kontrakt för att få skaffa barn kanske med vissa kriterier som varje år ska uppfyllas. Nu säger jag inte jag är perfekt och felfri men jag låter inte mina ungar bete sig som svin.


Oj vad långt det blev. Får nog smstumme nu. Sitter i parken, solen finns där bakom molnen och barnen leker för fullt

Mvh

Veronica
Dipl. Kostkonsult , Dagbarnvårdare

Inga kommentarer: