2008/11/13

Datorhaveri

Hur blir man när datorn är stendöd när man sätter på den? Fick igång den och sen dog den och när man satte på den igen så va allt mörkt och den bara stod och pep typ en upptagetton. Så det var bara att koppla ur och dra in laptopen med förhoppning om att det lite ligger nått skit på hårddisken som kommer in i den datorn när man kopplar in lilla hårddisken på den.

Hoppas nu bara att de inte behöver radera hela datorn utan att det går att få kvar en del program. Tur så är bokföringen säkerhetskopierad men jag tror inte jag kan lägga in programmet i laptopen för det är för gammalt får väl försöka när jag kommer in i klädkammaren och kan gräva fram det. Har iaf fakturerat det viktigaste för året ut resten får jag Payson fakturera tror jag.

Ungarna är helt i extas över att få gå på bio idag. Lika kul är det att få åka tunnelbana med byten, lite billigare oxå. Borde inte barnbiljetter vara betydligt billigare kan man tycka? Nu är kanske inte 55 kr så mycket men med 8 biljetter som ska köpas blir det ju en slant. Barn under typ 7 borde ha betydligt billigare biljetter på alla barnfilmer fast det är väl bara önsketänkande.

Tror min förkylning vill bryta sig loss snart, värker i kroppen och man mår lite småilla. Musklerna känns trötta och orkeslösa. Nu har jag ju lagt om mitt styrkeschema lite och kör lite tyngre och hårdare vad gäller axlar så det kan vara träningsvärk i dem med.

Nu ska vi rita och fixa lite innan det är biodags för ungarna

Inga kommentarer: