2008/11/25

Tjockis

Ja det är jag alltså. Känner mig enormt fet, tung och oattraktiv. Gubben säger ju att jag är världens vackraste men om det är för husfridens skull eller ren kärlek vet jag inte. Kan visserligen både röra mig obehindrat och träna bra när jag inte är för trött. Ikväll ställe jag in träningen för jag höll på att somna. Känns ju att man är höggravid nu för man är som en zombie.


Någon som inte är trött är Viggo som har full rulle hela tiden. Gissa om han kommer köra Tour de France redan i sommar.


Annars är det lugnt på jobbet, vi leker i snön på fm så länge den nu ligger kvar och sen blir det mycket Mora Träsk dans inne vilket alla älskar. Lowa skulle visserligen bara höra Honkey Tonky låten på loop i 2 timmar och det kan ju skada vilken hjärna som helst.


Har börjat läsa Äkta vara som är uppföljaren på Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson. Han skriver fackmässigt otroligt bra om hur illa det är ställt med maten i butikerna. Jag är extremt tacksam att vi sen länge valt bort allt sånt och att våra barn endast har ett fåtal livsmedel med skräp i kvar. Många lever ju på halvfabrikat idag och blundar för informationen om vad det innehåller. Alla ni blundare köp böckerna finns som pocket och läs. Gör sedan valet men mer medvetet.


Fler än jag som tycker den krulliga inredartjejen i Äntligen Hemma ser helt galen ut sitt hår? Himla duktig men ser ju heltokig ut ungefär som Mimosa när hon haft en dålig hår natt.

Inga kommentarer: