2008/11/27

Träningsfri vecka

Nu är den här, förkylningen. Varje led är seg och näsan rinner och sova är något man skulle vilja göra hela tiden. Så träning blir först på söndag om jag känner mig bättre vill inte råka ut för någon mer skit med kroppen nu innan Viggo ska komma ut.

Det lustiga är att nu går man och känner efter om man har klåda och klart som fan att det kliar då. Fast jag tycker inte det var värre än innan jag fick veta värdena gått upp lite är ju alltid ganska torr i huden på vinterna så det är säkert det. Försöker leta på nätet efter alternativa behandligs metoder mot gallsyror, jag vet ju vad som fungerar när man inte är gravid men man vågar ju inte göra vad som helst när man är gravid. Det är ju så kort tid kvar nu innan det är dags så man vill inte riskera nått. Kan han vara kvar i 4 veckor till så är det super sedan är det ju fritt fram att komma när han vill. Fast jag hoppas ju att värdena hålls stabila och att ALAT inte stegrar upp. Med Freja hade jag över 7 innan de satte igång mig och nu ligger de ju bara på 1,66 typ men det kan ju ändras om man har otur. Vill ju inte bli igångsatt.

Så nu planerar jag min sjukhusförlossning som om det vore en hemma förlossning. Enda fördelen är ju att man kan få lustgas men jag tänker nyttja DS nya badkar och duschar maximalt. Hade ju gärna velat föda i vatten men det skiter sig ju eftersom man inte får göra det i Sverige :( Man får ju inte ens bada när vattnet gått och det finns ju ingen risk för infektioner med tanke på att vatten inte kan komma upp i slidan oavsett man är gravid eller inte. Vi är inte riktigt konstruerade så man måste spruta upp med duschen i så fall och det gör man ju kanske inte när man föder barn.

Nä vad 17 nu ska vi snart ut och bygga snögubbar av den sista snön, ett av dagbarnen kommer däcka av trötthet på fm så någon annan större aktivitet ger jag mig inte på med risk att det blir pannkaka.

2 kommentarer:

Barbro sa...

Det blir snögubbebygge här också på förmiddan, ska ju bli regn framåt eftermiddan och då försvinner snön helt. Får väl hitta på nåt annat i blötvädret sen...

Unknown sa...

Ja det lär väl regna här med men vi sitter i vårt snötåg nere vid sjön och har det bra