2008/11/29

Sydpoolenbesök

Idag skulle vi bada på Eriksdalsbadet men det va totalfullt på parkering så vi fick åka vidare till Sydpoolen. Lowa blev lite åksjuk och gav asfalten en rejäl kräka tack och lov att både bil och kläder klarade sig.


Alla barnen inkl föräldrar va nöjda med badandet. Betydligt varmare än på Fyrishov även om det är ett tråkigare bad. Jag fotade massor av babysimmande bebisar där förr så jag har varit där tillräckligt. Ska testa Husbybadet oxå så har vi testat äventyrsbaden vi gillar ju Eriksdal men det är så dåligt med parkeringsplatser.


Åkte förbi Petslife som hade erbjudande på Fatboy som jag så gärna ville ha en. Sålde ju Audin så det räckte både till nya sommardäck och en Fatboy för fyndpriset 1900 kr. Nu hoppas jag ju att barn och dagbarn kan respektera att man inte hoppar i den på samma sätt som jag försöker lära dem att man inte hoppar i sängarna och soffan. Vad de gör hemma hos sig bryr jag mig inte så mycket om men här gäller mina regler så det tjatas en del. Tyvärr ersätts ju inte privata saker som går sönder av företagets budget så regler måste ju finnas.

Åsa mitt förfall är nära jag har köpt en adventsljusstake! Och gubben har lovat småttingarna julgran vart fan den nu ska stå. Men jag kan ju sova på min Fatboy ute i hallen eller nått sånt. Förfall!! Våga vägra kapitalistiska högtider som bara går ut på att bräcka varandra i flest och dyrast julklappar.


Städning och träning väntar i morgon

Inga kommentarer: