2008/11/12

Att skicka en man till affären.

Om ni följer debatten i tidningarna just nu angående bluffmaten (läs i bla AB ) så kan jag ju bara tala om att vi har ju tagit bort bluffen för länge sedan och kör ju helt rentat om man ska säga så med ekologiskt, biodymamiskt och utan kemikaliska E ämnen mer än de godkända naturliga som fått ett nr bara för att de måste ha ett.

Mitt problem är inte priset, mina barn och dagbarn förtjänar det bästa för att få en så bra start i livet det bara går. Fasar för den dagen de små börjar i skolan och inte vet att man serverat sån skit där. Skickar troligtvis med matlådor om det inte blir bättre. Mitt problem är min snåle fan till man. Säger jag till honom att handla ordentligt som jag bad om idag att fylla upp skåpen med basvaror som bönor, linser etc så vill jag inte ha bara två paket jag vill ha 5-6 st av olika sorter. Ber jag om paprika så vill jag ha det även om det kostar 33 kr för 2 st. Det handlar inte om priset det handlar om vad jag vill ha och vad jag vill använda när jag lagar mat. Jag skiter fullständigt i om det är dyrare med ekologiskt de tär det jag vill ha och vad jag betalar för. Att skicka gubben är rena döden när det gäller att handla. När jag handlar fyller jag vagnen med det jag vill ha, i den mängd som behövs för att slippa köpa basvarorna varje dag det ska räcka en månad med påfyllnad för frukt, grönt, mejeri, ägg etc Jag kollar ALDRIG priset när jag handlar jag tar det vi behöver och sedan får man dra ner på annat än mat när det kostar. Annan lyx klarar jag mig utan.

Inga kommentarer: