2008/05/21

Fan

Blöder lite idag :( Inte mycket utan bara lite som en färgad flytning. Men det är ju så det börjar så man vet oftast hur det slutar. Är visserligen illamående och jätte öm i brösten men nu känns det lite maktlöst måste jag säga.

Skiter det sig den här gången blir det inga mer försök jag vill inte hålla på och bli besviken varje gång det skiter sig. Men man ska inte måla fan på väggen det har ju blödigt vid samma tid i alla graviditeter men man blir ju inte direkt på nått tipp topp humör.

Hade man haft ett vanligt jobb hade man kunnat ringa och säga typ att man är sjuk så man kunde ligga och vila en hel dag men det fungerar ju inte i mitt jobb. Tror inte heller jag skulle kunna ha samma system som de andra dagmammorna har där föräldrarna går in och jobbar om de är sjuka som på många föräldra kooperativ. Det är ju lite nackdelen med mitt jobb men det är ju så många fördelar och jag är ju sällan sjuk så jag inte kan jobba. Men just vid sånna här situationer skulle det vara skönt att bara kunna lyfta luren till sin arbetsgivare och säga att du jag är sjuk och kommer inte på ett par dagar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och fy!

Håller tummarna för att det är en normal liten blödning.
Jag vet ju att du har statistiken emot dig men jag tror det kommer att gå bra den här gången.

Tänker på dig.
Kram

Unknown sa...

Tack :) Man blir bara så jäkla matt och har lust att lägga sig under en sten och bara käka lakrits eller nått sånt

Känns allt bra för dig?

Anonym sa...

Men du får göra det. Ett litet tag i alla fall. Kan vara bra att vila lite.

Allt känns bara bra. Men jag är så nojig. Har haft ganska ordentlig molvärk ett tag men nu har det nästan gått över. Så först var jag orolig för värken men nu är jag orolig att den är borta och att det känns lite annorlunda. Ska nog försöka sluta känna efter. Ska man vara så här nojig hela tiden kommer jag att hamna på hispan. =)

Unknown sa...

Ja man känner kanske efter lite för mycket men jag pallar inte att ha blödningar såhär de tär inte rättvist att jag inte ska kunna få njuta från början någon gång