2008/05/20

Jag vet...

Jag vet att jag inte ska tänka på figuren just nu men det är så svårt när man kämpat så hårt och så hinner man ju inte mer än att testa plus på stickan så sväller kroppen upp som en ballong. Mitt midjemått har ökat 6 cm drygt sedan jag mätte det för en månad sedan och det är knappast möjligt att det ökar så mycket om man lever som jag gör. Min kropp är med andra ord en stor hormonbomb som bara längtar efter att suga åt sig massor av extra vätska, fylla tarmarna med all skit den bara kan och tarmsystemet är ju en 7 meter så gissa hur mycket det kan få plats i det när inte magen fungerar. Fasiken vad jag inte alls gillar utseendet av min kropp. Ok hade man sett gravid ut hade det varit en sak men jag ser bara fet ut. Som en återgång till det gamla igen :(

Ser på gymmet hur en del börjat titta på mig, de frågar inte men det är bara en tidsfråga innan någon öppnar munnen och frågar. Det är ju bara några få som vet det där borta ännu för jag tänkte vänta till efter ultraljudet att bekräfta deras frågor. Men självklart skulle någon fråga skulle jag inte neka att svara ärligt förstås, skönt att ha nått att skylla på när man ser ut som Jabba De Hut. Svärisarna vet inget ännu de får vänta tills efter ultraljudet om de inte märker det själva.

Lowa tycker det är skitkul att stå och skrika in i fläkten när den är på för rösten blir helt förvrängd.

Idag tackar jag tekniken för att det finns tv för regnet strilar nu på em och alla har inte regnkläder så vi blir inne. Utan Dora som just nu är idolen hos 3 av barnen så skulle det vara fullt krig. Jag passar på att sitta bredvid och läsa lite inför helgens tenta som jag inte alls är redo att skriva. Det borde ju gå bra för jag kan det där men min hjärna är totalt utblåst just nu av alla hormoner och illamående, yrsel etc. Men tja det är ju bara att skriva om det om det skiter sig.

I höst håller jag kurs på Birkagården här i Stockholm om någon vill gå kurs i kost och hälsa

Inga kommentarer: