2008/05/19

Guagh!

Mina byxor går inte att knäppa! Hade dem igår och jag vill lova att världens naturgasreserver befinner sig i min mage. Blä man ser smällfet ut. Fick plocka fram ett par mjuka mammabyxor så det inte trycker åt för då kräks jag.

Är ju smått illamående hela tiden och hjälpa ungarna med skorna är både kräk och yrsekvarning. Men jag ser allt positivt alla symptom är bra och ju jobbigare desto mer hormoner och mer säkert att den stannar kvar i magen. Det jobbigaste är den konstanta hungern, märks att ämnesomsättningen ändrats och att jag behöver mer energi för att palla mitt tempo. Frågan är ju bara hur mycket kalkon jag kan få i mig utan att kräkas av just det. Försöker undvika kolhydrater för jag svullnar ju snabbt av de med så det blir ju megadubbel effekt när man både är gravid och käkar en smörgås men är det vad min kropp behöver nu för att göra en unge av det här kan jag stå ut med en smärre naturkatastrof när jag exploderar av gasen

Mvh

Veronica
Kost och Näringsrådgivare

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag håller tummarna för allt vad jag är värd att det ska gå bra nu!

Har tänkt på namn, om det är en pojke så gillar jag Vide, himla fint och den enda Vide jag känner är en fin kille på typ 10 år.. :)

Unknown sa...

Vide är fint men jag tror gubben skulle tycka de tär för tjejigt