2008/05/09

Vem tar beslut i ert förhållande?

Jag har ofta hoppats på att beslut om större inköp är något man i ett förhållande pratar och tar beslut om tillsammans. Har dock genom åren slutat hoppas och insett att han tar beslut med sina föräldrar istället för med mig.

Som ni vet har han ju krockat sin gamla Volvo och krockat min Audi och skadorna på min har han ju inte åtgärdat. Så igår kväll ringer han på en bil till sig på Blocket och mer eller mindre köper den på telefon. Pratar inte med mig innan utan tar beslutet själv. Bilen finns i typ Katrineholm. Ok jag ifrågasätter självklart om han verkligen tar sånna beslut utan mig vilket han tydligen gör.

Idag på dan smörar han som fan med smsen och helt plötsligt ser jag att min bil står hemma på parkeringen och han åkt för att titta och troligtvis köpt bilen. Helt utan ett gemensamt beslut fast att det påverkar vår gemensamma ekonomi. Fast jag tror nog inte vi har gemensam ekonomi för jag har noll insyn på hans ekonomi mer än att hans föräldrar vet mer än mig som vanligt.

Så jävla less på att bli överkörd men tvingas betala hela tiden

Mvh

Veronica
Kost och Näringsrådgivare

1 kommentar:

Anonym sa...

Men nu väntar man ju spänt på fortsättningen, blev det någon bil?
Å