2008/05/11

Vaken tidigt

Söndagar är ju dagar man vill sova så länge det går men hos oss är det lite ändrat morgonschema nu för tiden. Lowa kissar genom nattblöjan och min säng och täcke är genomvått. Bara att lägga handduk över och vända på täcket och hoppas grovtvätten är ledig under dagen.

Kl 5.30 ringer mitt larm som ska väcka gubben i sista minuten om han inte redan gått till jobbet vilket han gjort men jag behöver ny handduk att ligga på och blir klarvaken. Kl 6 vaknar Mimosa och sen är det full fart så redan kl 7 har jag ätit frukost.

Är inte arg på gubben längre för bilen bara lite sval. Tycker inte om när man går över huvudet på sin partner jag skulle inte göra det. Sen va hans mamma skyldig honom pengar så de kvittade skulden med bilen. Men jag tycker iaf det är vansinne att köpa en bil som inte är kombi när man är barnfamilj och som dessutom är förliten om familjen växer. Men han tycker man kan sälja och köpa nytt när det är dags och jag tycker han kunde fixa skadorna på min bil som han orsakat och byta det som behövs för att sen spara pengar tills det är dags. Nu ska vi ha 2 bilar så han kan ha sin kukförlängare. Men kanske att jag säljer min när han fixat den som han lovat och jag sparat en bit till och så säger jag inget till honon. Vore inte mer än rättvist.

Nu ska jag ta några slappartimmar innan jag går till tvättstugan tror jag

Mvh

Veronica
Kost och Näringsrådgivare

Inga kommentarer: