2017/05/15

Bara styrka idag 

Ha ha japp inte gick jag upp i morse och gick om du nu trodde jag stängde av larmet och kände det är så skönt att sova. Men vila är ju viktigt för återhämtningen så det får bli en ren styrkedag måste ha lite power till på lördag

Så styrka idag det är ju måndag och bendag. Kommer troligtvis köra med occlusionsbanden när jag tränar hemma för att slippa extremt tunga vikter enda problemet är att jag vill ha tunga vikter och då faller lite av den typen av träning som handlar om att arbeta lätt och många reps. Blir så rastlös av att träna utan motstånd så jag tänker att minst 15 repsare får ju vara godkänt. Har i regel kört 5 set men frågan är om det gör någon större skillnad än 4 set som jag gör idag. Max 45 sekunders vila. 

Värmer upp som förra måndagen med ben ut i sida med gummiband. Hade det tunna svarta det som jag benämner som 1 alt 2 om jag har två st 20 st per sida ggr två men idag hade jag occlusionsbanden från start så det känns 


Benböj med stång är så svårt att veta vilken vikt man ska välja . Tog långa stången som jag tror väger 6 kg och la på 60 kg i vikter. Eftersom jag haft hopparknä har jag svårt att gå rejält djupt så jag går ner så rumpan nuddar bänken . Är lite harig att ha för mycket vikt på min häl där jag krossade hälkudden så det här känns ok och inte för tungt. Gillar ju benpressar annars där min häl kan avlastas men man kan jobba tungt så det räcker.

Vet inte om banden gör så stor skillnad får ingen pump men kan inte dra åt dem mer utan att säkerhetsspärren ger sig 


Hela passet är en massa olika benövningar så jag tror nog inte det gör så mycket att jag inte kan djupa de med tunga vikter eftersom jag gör det när jag kör med bollen. Började med 10 kg bollen och sedan böt jag till den som är 30 lbs typ 13,6 kg är det väl tror jag när man omvandlat. Svider värst i axlarna faktiskt men jag älskar hur maffiga axlarna ser ut i spegeln när man gör den här övningen. Ska filma någon gång 



Lite marklyft med banden , här är det mer armbågen som säger stopp och inte längre vill hålla i. Har köpt remmar men orkade inte linda dem ska göra det nästa gång och se om jag kan köra fler reps då. Vikten i sig är ju inget större problem banden skär in lite där man inte vill det ska skära in 😳


Hipthruster är en favorit eftersom häcken blir helt slut. Idag kör jag med det här gummibandet det får heta 3 för att få en benämning. Kallar ju det långa gröna för det med så jag får kanske döpa om det men det är rejält tungt . Har tyngre av den här sorten med



Dags för blå bulan att få svingas och nu börjar låren bli ganska trötta och även min högerarm så man är ju lite rädd att greppet ska släppa och bulan drar iväg 😏


Samtidigt som man vill köra på hur länge som helst så måste man inse att det är några pass i morgon som kräver lite ben och rumpa så man får spara lite så det finns kvar till dem. Avslutar benen med benböj med det lila bandet runt knäna, så brett jag bara kan och orangea bulan i händerna . Kunde gått på den blå men lite lat är jag nog



Eftersom det blivit mycket arbete framåt för axlarna kör jag lite bak med dem innan det är dags att avsluta för kvällen


Försökte ta kort på mig själv men får inte till det måste ta mitt skal man kan sätta på spegel och få bättre vinkel. Måste ju börja kolla om det blir någon skillnad nu när jag tränar mindre och fokuserar mer på styrka 

Nä nu har jag ätit en brakmiddag med två jättefiler kyckling i burgarbröd så kanske håller jag mig mätt en kvart 


Inga kommentarer: