2017/05/24

Discoonsdag

Man brukar ju säga discofredag när man tränar  på fredagar och det är nästan fredag idag med tanke på att det är långhelg 👍

För mig är det överkropp som gäller och idag ändrade jag lite från förra veckan och med risk att låta tjatig så ja det är armbågen som sätter stopp ibland men det är bara att repsa mer och lägga till ett extra set så volymen hålls

Brukar starta med kettlebell men har sån träningsvärk i skuldrorna så ska jag kunna svinga i morgon sparar jag dem lite idag så axelpressar blir starten och jag är lite lat och kör 10 kg rakt genom idag 


Latsdraget fortsätter jag med strikta 40 kg 

Och det stående latsdraget svider skönt efter

Den här gången kör jag inte excentriskt på axlarna utan i normalt tempo för att göra fler reps

Borde kanske väga mig och skriva min vikt men det känns bättre att skriva 1 för jag är ju en liksom 

Orangea bulan får va med den här gången med Lowa ringde mitt i ett ser så det blev bara en 8a där men hemmet slapp brinna ner iaf 🙄

Har man inte tränat med gummiband för man tycker det är löjligt ska man köpa ett med rejält motstånd i och aktivera musklerna ordentligt.

Mycket svårare att fuska med gummiband 

Dags att dra på de härliga Procclusion banden på armarna och låta musklerna gråta lite 

Va lite väl försiktig idag men jag måste va försiktig med armbågen 

Tog lite tyngre stång den här gången med och höll ett bredare grepp

Triceps pushdown med gummiband svider underbart med många reps

Kändes bra och jag tycker det börjar ge resultat nu när jag kan träna mer styrka mot tidigare då jag hade så många pass. Orken att köra styrketräning och längtan efter den är så skön.

Eddie och jag tog en snabb pw till Willys där gubben väntade så vi kunde hämta mat

I morgon har jag HIIT Puls på dagen, en cykeltur dit och om jag inte tar sovmorgon drar jag nog ut Eddie på morgonen en sväng 

Inga kommentarer: