2017/05/22

Legday

Förr längtade jag aldrig efter att köra ben men nu när jag tränar det hemma älskar jag det, faktum är att jag längtar till de passen och kanske är det för att jag numera mest kör occlusionsträning vilket jag gillar. Att "strypa" blodet så muskeln får arbeta sig trött med mp ha reps , lägre vikt och kort vila passar mig utmärkt . Självklart vill jag ju lyfta tyngre med men det blir lite då och då för att se om occlusionen gjort någon nytta.


Började som vanligt med att värma ull med gummibandet runt fötterna och dra benet ut i sidan. Tog det tunga lila barnet idag det svider skönt


Idag testar jag kneeling squats med banden. Svårt att veta vilken vikt jag ska välja man ska köra på 20-30 % av sitt max och jag gör utan vidare 8or på 100 kg så jag väljer att lägga på 40 kg på stången så det blir 46 kg. För att det ska ge resultat ska första setet vara minst 30 reps och sedan så många som möjliga i kommande set men fler än 15 iaf. Jag kommer inte göra 30 på första på varje övning utan resonerar så att det ska va den första just för den muskeln man tränar sedan ska man köra till fail typ


Lite stående benböj med


Fortsätter med en av mina nya favoriter och det känns rejält i skuldrorna från gårdagens pass och det är skuldrorna som sätter stopp för antal reps inte benen


Raka marklyft idag för att komma åt baksida lår. Svettiga händer gav inget bra grepp så jag höll ganska brett. Valde att lätta ännu mer på vikterna mot slutet


På med det lila gummibandet runt knäna och jag testade med en bula men det blev sugigt tungt och otympligt bättre att jag en stång isf

Lite svingar hinner man alltid med

Testade att få till lite benspark med gummiband och det gick iaf så pass att låren grät. Ska ha ett annat gummiband så jag kan göra det stående men har inget sånt hemma

Liggande lårcurl med gummiband brände fint 

Se en bit av övningen


Finns så mycket man vill hinna med men jag tror på det att man ska träna till 80 % och göra det oftare istället för 100 % och mer sällan.

Är så nöjd med mitt nya bollställ även om bollarna skulle behöva större mellanrum 


Tog Eddie på en pw , gubben mötte upp på vägen så vi kunde handla lite


Efter en dålig natts sömn med en massa el problem så hoppas jag somna tidigt 


Inga kommentarer: