2017/05/17

Blir inget lopp för mig

Nä så är det hinner inte springa och sedan tillbaka hem och få in Lowa till dansuppvisningen tiden blir för knapp och stressig så jag står helt enkelt över. Det känns ok har lovat att vara med Lowa så det går före allt. Vi får ta en promenad in till stan och titta på henne istället 

Idag tränade jag överkropp hemma. Så taggad när jag tränar hemma och vill köra hårdare än jag gör men som ni vet sätter armbågen gränser. Använder skyddet när jag kan men jag får som klädmärken av kudden i det så det bränns i huden så jag kan inte ha det hela tiden. Blir dessutom lite occlusionseffekt i underarmen när jag tränar med det på. Men försöker ha det på dagarna iaf. Svårt att göra väldigt mycket med armen men jag har ju haft det förr och vet det går över man får lida ett tag och det går ju att ta Ipren för att slippa men jag är så korkad att jag låter bli 🙄

Iaf överkropp och det är ju tacksamt att träna för det finns så mycket att välja på. Körde samma som förra veckan men med lite justeringar i vikter och reps.

Började värma upp med lite svingar 


Kort vila mellan seten för att få upp lite värme och puls. Körde max 45 sekunder under hela passet idag för att spara tid.

Drog sedan igång med axelpressar. Valde att bara köra 3 set idag eftersom jag har ett ganska axeltungt pass i morgon och vill spara lite på mig 


Lassade på mitt latsdrag med 40 kg , förra veckan körde jag några set med 50 men valde att köra fler reps hela vägen på 40 istället 


Den stående latsdragen fick bli på knä på bänken . Ska köpa mer kabel så man slipper använda bänken till magasinet hela tiden

Axellyft extremt långsamt på tillbakavägen minst 5 sekunder säkert längre det sög som rackarns men enda sättet att få nytta av lättare vikter och slippa belastningen på armbågen 

Fördelen med att inte va en lättviktare är att man har lite mer vikt att dra upp när man kör kroppsviktsövningar. På 3e setet gled jag i skon så det klämde så jag fick bryta och ta av mig skon men la på ett kort set till

Orangea bulan gillar att jobba så sen fick 4 set 

Nu har jah bestämt hur jag ska räkna det långa tjocka gröna gummibandet. När jag har det dubbelt som nu då skriver jag 6 och när jag håller en "ögla" per hand så blir det 3  då blir det lättare att ha koll . Fast det viktiga är ju att jag har koll

Drog på occlusionsbanden och rodde med en "ögla" per hand

Fortsätter resten av passet med banden på men lättade på vikterna för att kunna köra fler reps och få ut maximalt av övningen

Som sista utblås tog jag den svarta stången jag tror den väger 7 kg men trots allt det jag gjort så va det på tok för lätt med den och 40 reps gick som smort så jag tog den gröna  med så jag höftar att det väger 10 kg tillsammans

Blev ett skönt pass på drygt 1 h 24 min. Hann precis klart när budet från Apotea kom med mina allergimediciner 👍

Har ätit på tok för mycket idag men det gör inget man behöver mat för att växa

Blev en långsam hundpromenad med Mimosa 


Ses i morgon 


Inga kommentarer: