2017/05/11

Veckorna går snabbt

Känns som det är torsdag mest hela tiden men det gör ju inget för jag gillar mina torsdagar man känner att kroppen får jobba rejält varje gång . För er som kanske inte hängt med så har jag tre pass på torsdagar.

Styrka i intervaller där passet är uppdelat i 5 block med 4 små block i varje stort block. Såhär ser varje block ut

Stång med valfria vikter min stång väger runt 30 kg

  • 30 sekunder Militärpress / pushpress
  • 30 sekunder rodd
  • 30 sekunder benböj
  • 30 sekunder utrull

Byte av övning 7 sekunder vi lägger oss på bräda med hantlar jag har 9 kg

  • 20 sekunder bröstpress
  • 20 sekunder bröstflies
  • X2

Återigen byte av övning men vi ligger kvar på bräda och tar viktplatta jag kör 15 kg 

  • 20 sekunder triceps frenchpress 
  • 20 sekunder smal press där vikten går ner mot navel
  • X2

Byte av övning här har man lite mer tid eftersom vi sätter gummiband runt knäna och lägger oss på golvet med fötterna på brädan

  • 30 sekunder Höftlyft
  • 30 sekunder omvänd planka
  • X2

Vila 30 sekunder och sedan kör man totalt 5 hela varv.

Självklart går det inte att köra med samma vikter man har när man styrketränar och med tidsbestämda korta intervaller och varierande övningar slipper man samma slitage som vid bodypump eller crossfit med för den delen där man arbetar under längre tidsintervall . Har genom åren testat mig fram vad som passar mig bäst och även lyssnat till mina deltagare och de gillar det här passet. Byter ut övningar då och då.

Höll sedan ett Bollcorepass och det säger sig själv vad det är. 

Kvällens sista pass HIIT Puls är så jobbigt på ett bra sätt 


Där är intervallerna ren kondition, 11 rundor där varje runda består av två st 1,5 minuts rundor med 20'sekunder mellan rundorna och efter de två rundorna vilar man 30 sekunder. Funderar på att korta ner till 15 sekunder som på tisdagens GetFit men man behöver komma ner i puls så man kan maxa på rejält.

  • 15 sekunder hopprep
  • 15 sekunder valfria ben
  • X3

Vila 20 sekunder

  • 15 sekunder burpees
  • 15 sekunder Mountainclimber 
  • 15 sekunder benböj med hop
  • Allt 10 sekunder samt 5 sekunder

Vila 30 sekunder och kör som sagt totalt 11 varv.

Idag valde jag att under halva passet hoppa hopprep även på de valfria ben intervallerna. Jäklar vad mycket mer jobbigt det blev och vad det kändes i vader och axlar. Ska nog fortsätta med det för pulsen fick jobba rejält och svetten sprutade. Underbart 


I morgon vilodag för styrka iaf och beroende på hur länge jag måste jobba i morgon em så kanske det blir en pw annars blir det bara den vanliga hundpromenaden


Inga kommentarer: