2017/05/07

Nya rutiner


Sådär söndag igen och söndagar är flesta dagen på min träningsvecka så nu ska nya rutiner sättas .

Cyklade till jobbet som vanligt och blev mycket glad att ny skylt äntligen kommit upp från "rätt" sida av huset när man kommer . Ska tydligen sitta en stor på långsidan mot vägen med och det kanske lockar lite nytt folk 👏🏻

Eftersom jag redan va uppvärmd körde jag igång med rodd på en gång . Smyger lite långsamt med vikterna för jag har så ont i armbågen men tänker inte låta det stoppa mig jag håller kontroll på vad jag kan göra med den och på vilka vikter så får det bli så tills den är bra


Vidare till latsdrag, den känns lite mer i armbågen så det fick bli lite kortare 

Som vanligt har jag noll koll på vad vikterna är och framöver kommer jag kalla dem för motstånd enl nedan siffra ⬇️ Försökte kolla etiketten men den va för sliten

Man kör ju på samma varje gång nu när jag bara tränar här. När jag tränar hemma kommer jag kunna skriva en med exakt vikt då man lägger på viktskivor på min latsdrag hemma. Loggar med olika så det blir rätt i statistiken. 

Militärpress på nästa, fick gå ner i vikt lite för att minska belastningen men samtidigt kunde jag bredda mer mellan händerna och köra mer långsamt så man för labba lite så


Eftersom stången va fixad passade jag på att göra  bicepscurl, känns bättre med stång nu om jag vill köra lite tyngre än med hantlar.

Lät armarna få lite vila en stund och körde rygglyft. Gillar inte ställningen vi har man slår i med viktplattan i den när man vill ha större plattor kanske en vanesak eftersom jag är van med den från Granbacka 


Har beslutat att köra resten av mina kabelövningar i samma "maskin" framöver under förutsättning att den är ledig. Då slipper jag alla olika vikter som är så skumma. Den jag kommer köra ser magasinen ut på detta sätt

Tänkte jag skulle googla på modellnr och se vad det är för vikter men som sagt vi får se det som enheter bara

Började med triceps


Sedan stående latsdrag älskar när man får ordentlig kontakt men det krävs att man står exakt rätt annars blir det bara triceps


Just nu blir det bröst i kabel för att slippa att det pressar armbågen för hårt när man ligger på bänk med hantlar. 


Sedan lite axellyft i kabeln. Vill stå ganska framåtlutad för jag tycker man får mer kontakt i bröstet mer då kanske inbillning men det känns så, ju mer upprätt desto med går det på axlarna och tappar bröstet


Sen blev det ett funktionellt styrkepass innan jag cyklade hem. Skulle ju haft ett pass till men ena behövde gå då ville inte den andra köra ensam. 

Tog en liten promenad till Willys och handlade lite mer sötpotatis för jäklar vad det ska bli det nu i min nya airfryer. Gjorde till middagen idag med så jäkla gott. Att slippa all extra olja man sätter i formen när man kör i ugnen är fantastiskt . 

Planerar för nya rutiner som sagt och i morgon ringer klockan 04:30 för en pw innan jobbet. Ja om jag inte stänger av larmet vill säga. Får lägga mig tidigt men lär somna snabbt iaf


Stina äter fisk och ris och är mycket piggare nu så vi hoppas det inte va nått värre. Hoppas det inte är något som smittar Eddie iaf utan nått skit hon ätit

Nu ska jag försöka hålla mig vaken en liten stund till.... kanske


Inga kommentarer: