2017/05/08

Naja eller bajs?

Hur tror ni det gick i morse med att gå upp 4:30? Eller upp gick jag och tittade ut och insåg det va vargavinter ute och kröp ner igen. Somnade sött om utan problem


Hemmaträning på schemat idag och ben. Har ju funderat på hur jag ska lägga upp det och måste labba mig fram och idag tänkte jag köra med mina Procclusionband för benen för att se om de ger någon pump på samma sätt som de för armarna. Har ingen aning om vilka vikter man ska ta och planen är att första setet ska vara 30 reps och ca 30 sekunder mellan seten förutom vid övningsbyte

Började värma upp med att flytta ett ben i sida med gummiband. 20 per sida sen vila typ 15 sekunder. 1 i vikt betyder hur många gummiband jag använder 

Ok på med banden runt låren och drar åt allt jag kan. Börjar med ett lätt set men det va på tok för lätt så jag fick lägga och lägga på så nu vet jag vart jag ska starta nästa gång . Om låren kändes värre än vanligt ? Nä inte ett dugg faktiskt vad jag kunde känna men jag kanske fegade för mycket


Sen ska allt av och flyttas på man har inte samma yta som på ett vanligt gym så det blir lite meckande. Benböj med uppkast av boll. Började med 7 kg och sen blev det 10 kg. Jobbigast dock för armar och axlar än för benen så armen fick styra hur många reps det blev. Axlarna ser grymma ut i speglarna iaf 😝


Lite lätta marklyft men armbågen vill inte riktigt så jag lyssnar på den


Roddar bort stång och vikter och tar fram min bänk och gör Hipthruster med gummiband runt knäna och överkroppen mot bänken. Gör så många tvärtom med fötter på bräda och boll på mina pass så det här får bli lite olika varianter. Sög bra i häcken iaf när jag satte på ett band till


Lite kettlebell har ingen tyngre än 16 kg så den får räcka tills jag orkat ta mig till Rusta och köpa deras 20 kg tror inte jag behöver tyngre faktiskt. Drog åt banden för jag tycker inte jag känner någon extra pump i benen så då gick säkerhetsspännet så nu måste jag ha en tång och fixa det ordentlig 🙄


Avslutade med benböj med gummiband mellan knäna och kettlebellen i händerna . Breddade rejält 1 står för bandet och 16 för vikten. Ska göra med viktväst nästa gång


Så najs eller bajs med occlusion på benen? Ja jag fick ingen pump som med de för armarna trots den korta vilan men blev trött och svettig. Kändes bra att köra i mitt eget gym utan en massa folk runt mig. 


Sen tog jag med Eddie ut på en pw i kylan. Irriterad på mig själv att jag tog mina tunna överdragsbyxor och inte ett par träningsbyxor för de är så tighta i låren så det gick inte att gå snabbt för set kändes nästan som att ha occlusionsbanden på sig och jag får lite klaustrofobi att ha saker som är trångt runt mig.


Så det blev en bra hemmaträningsdag iaf i morgon är det pass igen


Hoppas på träningsvärk i morgon


Inga kommentarer: