2017/05/18

Ibland får man en bra ide.... 💡

Eller inte 😝 Jag och min Nettan pratar mycket om träning och det är viktigt för oss så vi peppar varandra och då och då så får jag en bright ide att jag ska ändra något pass efter vi pratat. Ibland ligger det och gror och så pang så exploderar en ide ut och det blir rent överdjävligt . Fast jag älskar ju när det är så jobbigt att man vill dö. 

Men jag började kvällen med styrkeintervaller som vanligt och det är ett tungt pass men man har ju gjort det några gånger så kroppen är van. Efter det va det bollcore men bara en kunde stanna och den bara halva passet vilket va ganska skönt eftersom jag ville förbereda min idiotide jag fått för mig att avsluta kvällen med.

Jag är ju lite så att jag sätter ihop en plan och sen kör vi och ser om man överlever och gör man det så åker vi liksom 🙄

Så HIIT Puls blev stationsträning lite åt crossfithållet med AMRAP dvs man ska göra så många varv man hinner av ett visst antal övningar och reps man hinner på en given tid. 

Passet va upplagt så här

Uppvärmning 2 minuter hopprep

  1. 2 min
  2. 4 min
  3. 6 min
  4. 2 min
  5. 4 min
  6. 6 min
  7. 2 min
  8. 4 min
  9. 6 min
  10. 1 min

Mellan varje tidsintervall är det 20 sekunders "vila"  Så på varje tid ska man utföra dessa övningar så många varv man hinner

10 st burpees

Edit

10 st kettlebell svingar , jag varierade mellan 12 och 16 kg beroende på vilken som va ledig


 10 st / per ben förståss Mountainclimber 


10 st benböj med uppkast av boll , körde på 7 kg det räcker efter den här kvällen men ska öka till 9 kg


30 st hopp med hopprep


Om man är lite snabb så hinner man 1 varv på två minuter och hinner börja på varv två men alla kör sitt race mot sina mål.

Jag körde varje varv på två minuter på alla rundor och hann påbörja ytterligare en övning innan intervaller va slut. Så totalt 18 hela varv blev det och rejält svettigt. Alla fick börja med den station de ville och smartast är att välja den jobbigaste först så man vet man hinner med att göra den på varje runda. Jag körde enligt ovan ordning. 



Kan nog lätt säga att det är det jobbigaste passet jag någonsin satt ihop med tanke på att man bara kör på tills det är slut annars vet man ju att man har typ 20 sekunder för en övning men här kan man maxa tempo på vissa och ta det lugnare på andra när man tror man håller på att dö



Inga kommentarer: