2017/05/18

Ibland fĂ„r man en bra ide.... 💡

Eller inte 😝 Jag och min Nettan pratar mycket om trĂ€ning och det Ă€r viktigt för oss sĂ„ vi peppar varandra och dĂ„ och dĂ„ sĂ„ fĂ„r jag en bright ide att jag ska Ă€ndra nĂ„got pass efter vi pratat. Ibland ligger det och gror och sĂ„ pang sĂ„ exploderar en ide ut och det blir rent överdjĂ€vligt . Fast jag Ă€lskar ju nĂ€r det Ă€r sĂ„ jobbigt att man vill dö. 

Men jag började kvÀllen med styrkeintervaller som vanligt och det Àr ett tungt pass men man har ju gjort det nÄgra gÄnger sÄ kroppen Àr van. Efter det va det bollcore men bara en kunde stanna och den bara halva passet vilket va ganska skönt eftersom jag ville förbereda min idiotide jag fÄtt för mig att avsluta kvÀllen med.

Jag Ă€r ju lite sĂ„ att jag sĂ€tter ihop en plan och sen kör vi och ser om man överlever och gör man det sĂ„ Ă„ker vi liksom 🙄

SĂ„ HIIT Puls blev stationstrĂ€ning lite Ă„t crossfithĂ„llet med AMRAP dvs man ska göra sĂ„ mĂ„nga varv man hinner av ett visst antal övningar och reps man hinner pĂ„ en given tid. 

Passet va upplagt sÄ hÀr

UppvÀrmning 2 minuter hopprep

  1. 2 min
  2. 4 min
  3. 6 min
  4. 2 min
  5. 4 min
  6. 6 min
  7. 2 min
  8. 4 min
  9. 6 min
  10. 1 min

Mellan varje tidsintervall Ă€r det 20 sekunders "vila"  SĂ„ pĂ„ varje tid ska man utföra dessa övningar sĂ„ mĂ„nga varv man hinner

10 st burpees

Edit

10 st kettlebell svingar , jag varierade mellan 12 och 16 kg beroende pÄ vilken som va ledig


 10 st / per ben förstĂ„ss Mountainclimber 


10 st benböj med uppkast av boll , körde pÄ 7 kg det rÀcker efter den hÀr kvÀllen men ska öka till 9 kg


30 st hopp med hopprep


Om man Àr lite snabb sÄ hinner man 1 varv pÄ tvÄ minuter och hinner börja pÄ varv tvÄ men alla kör sitt race mot sina mÄl.

Jag körde varje varv pĂ„ tvĂ„ minuter pĂ„ alla rundor och hann pĂ„börja ytterligare en övning innan intervaller va slut. SĂ„ totalt 18 hela varv blev det och rejĂ€lt svettigt. Alla fick börja med den station de ville och smartast Ă€r att vĂ€lja den jobbigaste först sĂ„ man vet man hinner med att göra den pĂ„ varje runda. Jag körde enligt ovan ordning. 



Kan nog lÀtt sÀga att det Àr det jobbigaste passet jag nÄgonsin satt ihop med tanke pÄ att man bara kör pÄ tills det Àr slut annars vet man ju att man har typ 20 sekunder för en övning men hÀr kan man maxa tempo pÄ vissa och ta det lugnare pÄ andra nÀr man tror man hÄller pÄ att dö



Inga kommentarer: