2017/05/10

Överkropp 

Ja det är tur jag ska träna överkropp idag eftersom häcken och låren är trötta efter måndagen fortfarande. Vad gjorde jag liksom och vad det än va så lär jag göra det igen


Det kommer ju ta ett tag att hitta rätta flytet när man tränar hemma eftersom det gäller att planera ordningen på övningarna så man slipper ta fram och plocka bort allt för många gånger då ytan är begränsad . Är jag ensam är det inga problem men är man som idag jag och Mimosa så är det lite klurigare då en till tar upp en massa golvyta då hon spenderade mycket av tiden på en matta på golvet 🙄 Men hon vill va med så det ska uppmuntras men jag är ju van med min strikta disciplin och att jag vill slippa prata när jag tränar utan helt fokusera på det jag gör och då är det ju svårt . Förhoppningsvis kommer hon börja gå ner själv och träna när hon känner sig säker på vissa övningar.

Som sagt överkropp idag och jag har ju laddat upp min kettlebellfamilj som vi ska döpa till bulorna låter mysigare . Man kan säga till barnen att hämta rosa bulan liksom


De vikterna kommer räcka långt och när man tränar hemma kan man ju inte ha allt ellerhur 😉

Värmde iaf upp med lite swingar med gröna bulan för att bli varm och efter det axelpressar. Brukar köra med 15 kg men jag har bygg ihop hantlarna såhär så då får det va så orkar inte hålla på och ändra hit och dit tar annat på söndagarnas pass i gymmet.


Måste vara rädd om armbågen så jag är extra noga i den exentriskafasen och håller emot ordentligt 

Den va det premiär för min latsdrag. Den är ju inte lika bra som en på ett gym men den räcker här. Svårt att veta hur många viktplattor jag ska lägga på men jag började på 40 och la sedan på 10 till. Ska köpa en bit kabel till så man kan ha vikterna hela vägen ner till golvet nu får de stå på bänken så de inte hänger fritt mellan seten


Det fungerade bra att göra den stående med använde det korta handtag som kom med men lite bökigt att ha bänken mellan benen men det kommer lösa sig när vi förlängt kabeln

Testade att göra pushdown men det blev för mycket gung på vikterna när de kom så högt upp så de får helt enkelt vänta tills vi gjort kabeln längre 

Axellyft i sida armarna måste va 90grader nu när jag har så ont annars måste jag minska vikterna rejält


Sedan va det dags för mina Bodyweight band det är typ som TRX fast ett annat märke och jag använde min kroppsvikt. 1 får markera mig och med ytterligare vikter typ viktväst kommer det står 1, det kg som är lagt. Jag är ju ingen lättviktare så det kändes allt iaf 😳


Axellyft med raka armar hela vägen upp med först gröna sen orangea bulan. Borde tagit den blå men jag måste stoppa mig själv så jag blir bra någongång


Lite baksida axlar med hantlar går ber lite i vikt så jag kan ha lmer raka armar utan att vilja gråta 


Dags för lite occlusionsträning på armarna. Körde rodd med gummiband först för att få lite mer rygg. Har ju inget motstånd för bandet men uppskattar det som typ 3 st av de små banden men iaf ger jag det benämningen 3 i motstånd för att ha en siffra för just det bandet 


Spelade in en film men tror inte man kan lägga dem här tyvärr tänkte visa hur jag gör men skitsamma ni vet ju hur man ror 😝

Filmen

Den blåste jag av armarna lite innan jag höll på att svälta ihjäl 


Måste säga att det vart ett bra pass, skulle ätit ett rejält mellanmål så jag hade mer tryck men har inte vant mig vid de nya rutinerna ännu men ska få till det med. Äta är A och O för mig och utan energi blir det inga gains

Så upp och käka och sedan en promenad med gubben och hundarna. Stina fick bestämma tempot och idag va det fart i de små taxbenen


Inte som när jag och Eddie går själva men man behöver inte ha full spätta varje promenad


I morgon tre pass och på fredag vilodag från styrka


Inga kommentarer: