2017/05/13

Sovmorgon 

Det är så skönt att inte behöva stressa upp , vaknade visserligen vid 6 men hade inte alla lust att gå ut utan låg bara kvar och mös och tittade på tv medans resten av familjen snarkade . När djuren började trängas i sängen (Stina la sig på Katt och Katt vägrade flytta på sig ) så va det dags att gå upp och rasta hundarna lite snabbt för gubben skulle ut med dem till skogen.

Jag tog en snabb pw sjörundan i solen och det är ganska skönt utan hund ibland med man slipper alla stopp vid stolpar för kiss och luktstund


Springer aldrig om jag inte måste men gillar att gå väldigt snabbt. Det är inte att jag inte kan utan att jag tycker det är så jäkla meningslöst att springa när man kan gå fort. Skulle kunnat gå mycket längre men tänkte köra lite ben hemma och sedan gå ut med barnen

Väl hemma och en snabb celcius i kroppen blev det ca en halvtimme i mitt lilla gym med occlusionsbanden på benen.

Började med viktväst på och på sista setet tog jag lilla gula bulan med som extravikt. Lite för lätt för mina ben men jag ska springa Stockholmsbrantaste nästa helg så benen får va lite pigga då

Körde sedan utfall utan vikter men med banden på och jag har ju bara 30 sekunders vila mellan mina set när jag kör med banden så det svider ganska rejält i benen även om man inte tror det när man ser till antal reps.

Lika bra att ta fram stora blå bulan och svinga lite innan det va dags att gå upp och steka korv.

Rejält svettigt snabbt pass och de korta vilopauserna ger bra pump och det känns först när banden tas av och blodet börjar flöda runt. Inte alls samma känsla som i armarna och det beror säkert på att man har mer fett på låren men så perfekt att använda för snabba pass


En 8 km promenad och jaga Pokémon med ungarna fick avsluta dagens rörelse och lite mer korv för idag orkar jag inte laga mat

Hittat en ny serie jag tänker plöja resten av kvällen och njuta av lite gotter kan hända det blir propud glass med


Inga kommentarer: