2017/05/03

Första hemmaträningen 

Så va det då den första onsdagen utan arbete på kvällen . Det va det visserligen inte i måndags heller men det va ju helgdag så det kändes inte av. Det va först idag det va så konstigt att inte gå iväg . Jobbade till strax efter 17 sedan gick jag in och jagade på Mimosa för vi skulle träna tillsammans. I vanliga fall har jag ätit ett förberedande mellanmål och kanske dragit en pwo men nu gick jag inte ens på toa utan bara böt om och gick ner. Hade satt ihop ett starta igång pass till Mimosa med lätta övningar för hela kroppen och jag skulle köra överkropp. Har förbaskat ont i armbågen fortfarande fast att jag stretchar , är för lat för att tejpa men kanske borde testa det.

Värmer upp med benböj med uppkast av 10 kg boll. 

 Börjar lassa på en stång för rodd och känner mig genast extremt svag när jag inte kan greppa plattorna med min högerhand . Tror min korta stång väger 8 kg den långa väger bara 6 men är inte lika massiv. Så 58 kg blev det på stången. Måste vara försiktig nu när jag har ont

Sen lite baksida axel, tog en av de större hantlar jag byggt ihop men borde faktiskt ha kört lätt med tanke på smärtan men man är ju envis som en gris och det gör ju bara ont ellerhur 🙄 Sedan lite axelpress på det. Det andra paret hantlar jag byggt ihop är typ 13 kg orkar inte hålla på och mecka med att byta plattor hit och dit det tar för mycket tid

Lite upprätt rodd

Axellyft i sidan får lov att göras med armarna i 90 grader nu det går knappt alls med belastning

Med mycket svordomar körde jag framför med

Avslutade med lite occlusion men inte alls som innan det började göra ont men lite är bättre än inget 

Så en timme blåste jag av ska bli skönt när vi får upp speglar man känner sig naken och referenslös utan


Tog en promenad efter maten med gubben och  Viggo och det märks jag är van med "egentid" vill ha ett tempo som inte riktigt fungerar när man är social och när det gör så ont hela tiden är humöret inte på topp. Kommer vänja mig med förhoppning om att det inte ska påverka min kroppshydda med tanke på att jag inte kommer bränna som vanligt men jah får ta ut det på ett extrapassper vecka


Inga kommentarer: