2017/05/31

Göra av med ilska

Den här dagen behöver man göra av med lite ilska. Bilen kostar drygt 5000 att laga och så bråkade diskmaskinen så jag trodde den med hade gett upp . Tack vare massa bra råd på Facebook så lyckades den komma igång och det va ju bra dock va det efter jag tränat men det behövdes blåsas av ordentligt 

Överkropp idag och jag tänkte öka i vikter på en del övningar. Roterar lite bland vikter och reps men idag behövde jag lite sveda i musklerna.

Fick mina nya tjocka gummiband idag och jag älskar att träna med gummiband


Har en uppsjö av band och jag har ett nr för varje band jag har för att kunna hålla koll på vilket jag använt är det dubbelt band så dubblar jag det nr bara dvs 6 blir 12 om jag har det dubbelt. Det är är info om just de här banden. Hoppade över att köpa det gröna tänkte det är typ ett mellanband. Det lila kallar jag nog för 6 då det finns flera band att köpa som är lättare så det här är nr 6 i ordningen och det är tyngre än det gröna jag brukar använda som jag kallar 3. Rörigt? Ja ja bara jag har koll 😉


Började med att värma upp med lite rejält breda chins för att testa det lila bandet att ha fötterna i. Med det kommer jag åt de breda handtagen och kan dra mig upp vilket är omöjligt utan hjälp. 

Lite axelpress med hantlar , förra veckan körde jag lättare men fler reps så jag varierar

La på lite extra extra på latsdragen men kan lägga på mer utan problem men jag vill ha koll på att det inte blir för mycket biceps utan att latsen gör jobbet

Har köpt ett rep att sätta i vajern så jag kommer åt både lats och triceps bättre . Ska filma och visa nästa gång . Mer om det sen

Tog lite tyngre hantlar på axellyften idag med böjda armar gör det inte allt för ont i armbågen men den verkar inte vilja bli bra så jag biter ihop

Antingen har jag blivit starkare eller så har jag minskat i vikt men jag tror nog på det första. Har ju inte pratat med vågen på länge men det kändes väldigt lätt idag

Ökade lyften från 16 till 20 kg. Har faktiskt beställt en 28 och en 32 kg bula kunde inte låta bli kände att jag va värd det efter den här dagen

Idag fick jag sitta på bänken och ha fötterna mot hantelstället som jag sätter fast bandet i eftersom hela racket flyttar på sig när jag drar 😝 Så jag får spjärna emot med fötterna. Testade först ett av de riktigt breda banden men det blev för tungt så då dubblade jag det lila och det va perfekt

Behöll samma band men höll en del i varje hand och satte på mig occlusionsbanden

Kickback ska jag försöka öka vikten i men det för lite för ont i armbågen ännu så det får vänta

Runt här börjar jag bli så kissnödig att det inte går att tänka så jag får korta ner passet

Sista övningen för dagen pushdown med det lila gummibandet

Så nu ska jag komma till det jag skrev ☝️ Jag har startat ett nytt Instagramkonto där jag kommer lägga upp lite filmer och så som jag vill visa här i bloggen. Endast ni som läser bloggen kommer kunna komma åt filmerna om ni väljer att följa

Första filmen visar jag just dagens sista övning och dessutom sista setet så triceps är så trötta efter all träning 

Här är filmen Triceps med gummiband och occlusionsband

Ska försöka vissa lite filmer där ofta för att tipsa och inspirera . Bry dig inte om att följa om du vill sprida negativa ord!


Inga kommentarer: