2013/04/19

Äntligen fredag

Så skönt att det är fredag, dagen jag skiter antal steg på mätaren eller hur många kalorier jag tar in eller gör av med. Det är egentligen enda dagen i veckan man slappnar av. Ok vissa helger loggar jag inte heller men det är mest av bekvämlighet det är inte så att jag sitter stilla och petar i mig en massa skräp.

Äter till 70 % hälsosamt tror inte man behöver ha mer att vara 100 % strikt gör nog varje människa galen. Jag har varit det tidigare när jag ska komma i form och jag tror att fullt ut av något får vem som helst att återgå till det ursprungliga fast de egentligen inte vill. Och det är ju det jag vill visa med mitt sätt att gå ner i vikt och komma i form.

Väger mig på fredagar för min logg och det va ok idag :-) blöder ju igen så det kanske kommer några gram till på köpet när den här tröstlösa skiten är över. Fattar inte hur det kan vara så här :-(




Mimosa hon samlar på allt och jag skulle hänga upp hennes blöta jacka häromdagen och kände vad tung den va. Då hade hon hittat en sten som såg ut som ett hjärta som jag skulle få. Underbara unge. Den va ju tung

Katten är knäpp igen , hon


springer mellan sin plats på köksbordet, pappersinsamlingen, kattlådan, lite försök till hundarnas nya hus och barnens snurrstol. Det är bara små små kissdroppar men man blir tokig så nu ger jag medicin igen



Hoppas hon blir bättre så det inte är nått annat än stress. Man kan ju undra hur en katt som ligger på köksbordet hela dagarna kan va stressad men nått hände när Stina löpte och det har inte gått över .

Nä nu ska jag frulla med barnen

- Veronica

Inga kommentarer: