2013/04/28

Söndagar är härliga

Alltså jag älskar att promenera i lugn och ro med musik i öronen . Tänkte på vad en kille på gymmet sa för någon väcka sedan att han inte hör musiken det kan spelas vad som helst det berör honom inte för han hör den inte. Hur kan man inte bli berörd av musik? Hur kan man låta bli att höra något som gör kroppen så förbannat glad, arg, ledsen eller berörd? Var musik fyller en egen känsla och minne. Älskar att höra vissa låtar om och om igen och ledsnar inte och ibland kommer en sån där gammal goding som väcker ett minne man bara blir lycklig av. Alla har ju en sån låt så hur kan man inte bli berörd av musik ?

Vilken låt blir ni mest berörd av? Någon som väcker ett kärleksminne eller kanske stor sorg men som ni älskar ändå? I don't want to miss a thing ( tror den heter så som Aerosmith sjunger) väcker stort knotter i min kropp. Det betyder kärlek till min man vår sång liksom och när jag hör den minns jag hur vi alltid smsade varandra när den låten spelades på radio för typ hundra år sedan. Blir lika varm idag.

Hade 6 tappra damer på Zumban idag när solen sken och vädret höll många ute istället. Härligt med ett järngäng :-)

En promenad hem och jag va så hungrig att jag åt en rejäl portion mat innan sonen ville cykla lite. Tog bort stödhjulen idag och han satte sig och cyklade. Duktig kille :-) inte så långt ännu men en hundra meter innan han tittar åt ett annat håll och kör upp på gräset men snart är han igång :-)

Har inte loggat något i helgen men här är veckans Fuel rapport. Inga röda dagar iaf :-)



- Veronica

Inga kommentarer: