2013/04/18

Jag äter vad fan jag vill dieten

Som ni vet vill jag i toppform fast jag vill träna mig dit inte svälta mig därför har jag låtit min logg bli röd de dagar jag känner att jag behöver mer. Jag har gått ner i vikt utan att för den saks skull tappat varken styrka, energi eller explosivitet men framför allt har jag valt att äta det jag känner för och inte följa någon diet. Ni vet jag har kört stenhård Stenålderskost tidigare och LCHF och det fungerar jättebra men den här gången kände jag ju för att bara skita i konstens alla jäkla regler och köra kalorier in och kalorier ut och som sagt träna mig i form.

Följer ibland den där kvinnan Olga på Facebook , hon har nån mammafitness sida som säkert är jättebra men kvinnan verkar vara en elak jävel. Ok att folk vill ha resultat och att hon får dem i form men när man läser vad hon skriver blir jag ibland mörkrädd av tonen i hennes sätt att skriva. Fan hon skulle kunna skrämma ihjäl mig. Skulle hon syna min diet under de månaden som jag loggat skulle hon såga mig vid fotknölarna många gånger. Nu ikväll till exempel skulle hon skrika sig blå över min middag



Ha ha igår åt jag 2! Tji fick du men det är mitt val och jag väljer själv vad jag vill äta. Jag menar efter att ha gått drygt 12 km, kört 1 timme Zumba och 1 timme funktionell styrka bränner man av en del och mitt val är inte att käka en morot efter 4 timmar träning det kan hon fethaja. Men jag bränner och jag bygger och håller mig alltid på kaloriminus i stort sätt. Dvs matintag minus den balsala förbrukningen på 1200-1500 kalorier samt träningens förbränning. Efter förbränning är inte medräknat. Och som ni ser fungerar det utmärkt iaf på min kropp att göra som jag vill. Men jag dricker inte läsk, äter inte godis eller snacks (ok nötter men det är inte sånt jag räknar utan typ chips etc) dricker inte alkohol eller annat onyttigt. Men vill jag ha en pizza äter jag en men då får jag slita extra mycket sen och det har jag inga problem med.

Som sagt idag har jag gått till och från jobbet i Spånga. Ingen kom till spinningen så jag gick hem. Det gick snabbt på vägen dit för jag behövde gå på toa typ hela vägen och det finns ju inga buskar att sätta sig i så 48 min på 6,2 km är inte så jäkla illa :-)



Mina stammisar på Zumban pratar om Bokwan hela tiden och längtar till tisdagarna de hade gärna kört Bokwa på Zumbatiden idag med men jag sa att nu kör vi Zumba och de är ju lika glada för det.

Kolla vad jag såg i en buske på vägen hem så sjukt


Så vad visar loggen idag då


Helt ok





Nä nu ska jag lägga mig hos sonen son är helt tyst han har kanske somnat :-)

- Veronica

Inga kommentarer: